poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Great Keppel Island

16-18.04

Przed wyjazdem na naszą kolejną farmę chcieliśmy zobaczyć rafę koralową. W związku z tym prawie trzy dni spędziliśmy na wyspie Great Keppel Island, która jest nią otoczona. Sama wyspa piękna: plaże pełne miękkiego jak mąka piasku, palmy, eukaliptusy i latające wśród nich kolorowe papugi. Do tego przyjemna, słoneczna pogoda. Na plażowanie i spacery po wyspie warunki jak znalazł.

[taka śmieszna mikropalma - wielkości kępy trawy]

[wreszcie nam się udało porządnie złapać najbardziej kolorowe papugi, jakie dają w Australii - rainbow larakeet]

[jak na tropiki przystało, plaża pełna palm. Były też kokosy, ale nie chciały współpracować]

Z rafą już nie jest tak kolorowo. W dużej mierze została zniszczona przez słodką wodę wpadającą do oceanu z lądu i docierającą aż do wyspy. Znaleźliśmy  też fragmenty ładnej zdrowej rafy, wśród której pływały kolorowe rybki i kilka płaszczek :) Największe, które widział Kuba, miały podobno 1,5m długości. Niestety nie spotkaliśmy żółwia morskiego, którego chciałabym poznać... za to zaprzyjaźniliśmy się z kilkoma rozgwiazdami i spotkaliśmy lokalne, dzikie kozy :)

[ładny, ale zdechły kawałek rafy, który znaleźliśmy na plaży]

[Znaleźliśmy też rozgwiazdy leżące na piasku. Postanowiliśmy je trochę uratować i wrzucić bliżej wody. W zamian zademonstrowały, jak pięknie się potrafią w nim zakopać!]

[a tutaj rozgwiazda robi mostek. trochę się zacięła, więc przewróciliśmy ją z powrotem na brzuszek]

[te wzorki z kulek robi mały, szary krabik, który mieszka w dziurze pośrodku. tutaj znów pytanie dla dociekliwych - po co jest?]

[kozy. tak po prostu, idziemy sobie buszem na plażę, a tam kozy. ta z jednym rogiem wygląda szczególnie... kozacko]

Drugiego dnia wybraliśmy się na długi spacer po wybrzeżu. Niezłe jest, jaką różnicę robi tam odpływ - w ciągu kilku godzin poziom wody opadł o 3-4 metry. Trzeba było uważać, żeby przypływ (równie szybki) nie odciął drogi powrotnej! Nie znaleźliśmy niestety lepszej rafy do nurkowania, ale za to zobaczyliśmy fajne skały.

[w zatoczce po prawej zatrzymaliśmy się na plażowanie]

Ostatnie pół dnia na wyspie spędziliśmy grzejąc się na słonku. Właśnie zaczynał się australijski długi weekend na Wielkanoc, więc widzieliśmy dzikie masy turystów przybijające do brzegów wyspy. Dobrze, że nie było ich tylu w trakcie naszego pobytu... Krótko przed odpłynięciem zobaczyliśmy też coś rodem z przyszłości : )

[skrzyżowanie ironmana z hoverboardem. trudno być bardziej cool... ta parka była w centrum uwagi całej plaży przez dłuuugi czas]

[ach!]

[na koniec, do naszego ośrodka przybłąkała się mała kózka. pracownicy próbowali ją przegonić, ale szybko się poddali]

W ogóle, okazuje się że w Australii Wielkanoc to niewiele więcej niż pretekst do małych wakacji. Nie ma tej całej rodzinno-tradycyjnej otoczki z Polski, i trochę nam tego brakowało... Fajnie tak podróżować, ale w święta tęskniło nam się do domu. Zrobiliśmy więc śniadanie wielkanocne – na miarę możliwości hostelowych.

[są jajka, jest Wielkanoc - powiedzmy. bekon jest na liście do koszyczka na przyszły rok ;)]